In Rome aangekomen

21 oktober 2016 - Roma, Italië

Met een vertraging van een uur zijn we in Rome aangekomen. De vlucht verliep prima. Ik (René) zie altijd tegen het vliegen op, maar het ging prima. We verblijven in Hotel Madre Pie, een voormalig klooster. Er zijn nog steeds nonnen aan verbonden. Vanavond hebben we een moment dat we bespreken wat we morgen gaan doen. De kamers zijn netjes.

Deze stad is helemaal in de ban van Maria, ze hangt zelfs in onze kamer! De bedden staan niet tegen elkaar, want Moeder Maria waakt erover dat we niet stout zijn en stiekem bij elkaar kruipen. 'Denkt erom', lijkt ze te zeggen, 'je bent hier in een klooster!' Ze zal het niet tolereren, getrouwd of niet. Ik denk: ' Wees gegroet Maria, bekijk het maar met je rozenkrans.' We kunnen rechtstreeks met Jezus praten, en dat kan gewoon in het Nederlands, visserslatijn hebben we niet nodig. We draaien het schilderijtje van Maria wel om, kan ze op haar neus en op de blinde muur uitkijken. :-)

Ik probeer minstens eens per dag wat te schrijven, danst kan overigens ook 's avonds gebeuren. Misschien schrijf ik wel over het diner. Ik hoop dat het meer is als water en brood.

1. Corrie Mostert:
    21 oktober 2016
    Goedemorgen Jolande & René,

Fijn dat de vlucht prima is verlopen.
    wil René complimenteren met zijn schrijfstijl, is leuk om te lezen.

lees wel wat er uitgekomen is om vandaag te gaan bezichtigen.
    geniet ervan.

groet Corrie