Terug zonder koffers

26 oktober 2016 - Schiphol, Nederland

We zijn niet naar de audiëntie met de Paus geweest. We hadden behoefte aan rust na volle dagen. We hebben tot het vertrek lekker gelezen.

Met de bus zijn we eerst in Osteria gaan eten, een plaats op ongeveer 19 km van Rome. Hierdoor is onze reis naar het vliegveld wel wat uitgelopen, met een verveldend gevolg, want ook het computersysteem op het vliegveld had kuren, waardoor zaken werden verwisseld als personen en koffers in de groep.

Om 18:00 uur waren we, na een goede vliegreis, terug in Nederland. We hebben 1,5 uur gewacht op de koffers. Die kwamen niet. Ze komen morgen op Schiphol aan en worden per koerier naar ons toegestuurd. Ik moet zeggen dat we erg krap aankwamen op de luchthaven van Rome, en we hadden maar 15 minuten op in het vliegtuig te komen. Dat kan ook de reden zijn dat onze koffers niet zijn meegegaan. We krijgen een sms op het moment dat ze weten wanneer de koffers worden bezorgd. We hebben niets gekocht in Rome, maar onze toiletspullen, medicijnen, en natuurlijk kleding zitten erin. Onze fototoestellen hadden we wel in de handbagage.